July 25, 2009

Basic Political Science Part (17)

အခန္း (၁၇)Justify Full
ႏိုင္ငံေရး အေတြးအေခၚႏွင့္ သေဘာသဘာ၀မ်ား (၁၄)

ႏိုင္ငံႏွင့္လူမ်ိဳး ... ၊ မိမိတို႕ ေနထိုင္ရာ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းတို႕အေပၚ ဒုကၡစံုက်ေရာက္ေနေသာ ကာလ ... ၊ တနည္းအားျဖင့္ အဓမၼတရားမ်ား ဖံုးလႊမ္းေနေသာ အခ်ိန္မ်ား၌ စြန္႕လႊတ္စြန္႕စား အနစ္နာခံ ေဆာင္ရြက္ၾကသူမ်ားသည္ တိုင္းႏိုင္ငံအသီးသီးတို႕၌ ေပၚထြန္းၾကပါ၏ ... ။ ထိုသို႕ ႏိုင္ငံႏွင့္ လူမ်ိဳး လူ႕ အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ စြန္႕လႊတ္ အနစ္နာခံ ေဆာင္ရြက္ၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၌လည္း (၂) မ်ိဳး ရွိပါ၏ ... ။

၁။ႏိုင္ငံႏွင့္လူမ်ိဳး လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ ပစၥည္းဥစၥာ စြန္႕ၾကပါ၏ ... ။ ေျခလက္ အဂၤါမ်ားလည္း စြန္႕လႊတ္ၾကပါ၏ ... ။ ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ထိုႏိုင္ငံ ထိုလူမ်ိဳး ထိုလူ႕အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ အဓမၼတရားအေပၚ ဓမၼတရားက ဖံုးလႊမ္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကသူမ်ားပင္ ျဖစ္ေပ၏ ... ။ တနည္းအားျဖင့္ ... ေလာက၌ အဓမၼတရား မထြန္းကားေအာင္ မိမိတို႕ဘ၀ ဥစၥာပစၥည္း ... ၊ စည္းဇိမ္ေတြကို ေလာကအတြက္ စေတးေသာသူမ်ားပင္ ျဖစ္၏ ... ။ သို႕ေသာ္ မိမိတို႕၏ အနစ္နာခံမႈေၾကာင့္ အက်ိဳးတရားမ်ား ေပၚထြန္းလာေသာအခါ မိမိသည္ ရာထူး၊ စည္းဇိမ္၊ အာဏာစသည့္ အခြင့္အေရး မ်ားကိုလည္း ခံစားထိုက္သည္ဟု ခံယူေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားလည္းရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရမည္ျဖစ္၏ ... ။

၂။ေလာက၌ အဓမၼတရားအေပၚ ဓမၼတရားမွ ဖံုးလႊမ္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရာ၌ မိမိ၏ စြန္႕လႊတ ္အနစ္နာခံမႈမ်ား၏ ေနာက္၌ မည္သည့္ အခြင့္အေရးကိုမွ် မမက္ေမာ ... ၊ မည္သည့္ ခံစားခြင့္ကိုမွလည္း မေမွ်ာ္လင့္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားလည္း ရွိပါ၏ ... ။ ထို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးတို႕သည္သာ တကယ့္ အာဇာနည္ သူရဲေကာင္း အစစ္အမွန္ပင္ ျဖစ္ေပ၏ ... ။ ေလာက၌ အဓမၼအေပၚ ဓမၼတရားက လႊမ္းမိုးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရာ၌ မိမိအတၱ အက်ိဳးပါမွ၊ ရာထူး၊ ေငြေၾကး၊ စည္းဇိမ္ရမွ (သို႕) ရသင့္သည္ဟူေသာ အယူအဆ သေဘာတရားမ်ားသည္ စစ္မွန္စြန္႕လႊတ္ျခင္း အနစ္နာခံျခင္းဟု မမည္ေပ ... ။ ထို႕ေၾကာင့္ အာဇာနည္ ပုဂၢိဳလ္ဟု မဆိုအပ္ ... ၊ တနည္းအားျဖင့္ ဤသည္မွာ အတၱ၀ါဒ အတၱလမ္းစဥ္သာ ျဖစ္ေပ၏ ... ။

ဤကမၻာ၏ တိုင္းႏိုင္ငံအသီးသီး ... ၊ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း အသီးသီးတို႕၌ အာဇာနည္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ရွိၾကပါ၏ ... ။ ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ေလာကအတြက္ မိမိတို႕ဘ၀ကို စေတး၍ ေလာကအက်ိဳးစီးပြါး တခုတည္းအေပၚ၌သာ ေရွးရႈၾကပါ၏ ... ။ ထို႕ေၾကာင့္လည္း ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ားကို သူလို ငါလို သာမန္အဆင့္ထက္ ေက်ာ္လြန္ ျမင့္ျမတ္ေသာသူ ... ၊ သူရဲေကာင္းမ်ား ... ၊ အာဇာနည္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားအျဖစ္ တိုင္းႏိုင္ငံအသီးသီး ... ၊ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း အသီးသီးတို႕၌လည္း ၄င္းႏိုင္ငံ ... ၊ ၄င္းလူမ်ိဳးတို႕ကို ကိုယ္စားျပဳေသာ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားအျဖစ္ တန္ဖိုးထား ကဗ်ည္းထိုး အေလးအျမတ္ ျပဳၾကျခင္းျဖစ္ပါ၏ ... ။

ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အယူအဆမ်ားအနက္ ေအာက္ေဖၚျပပါ အဆံုးအမတခုမွာ လြန္စြာမွတ္သား လိုက္နာ က်င့္သံုးဖြယ္ ျဖစ္၏ ... ။

ဗုဒၶလမ္းစဥ္အရ လူတိုင္း၌ က်င့္စဥ္အားျဖင့္ သံုးဆင့္ရွိပါ၏။

၁။ေလာကအတြက္ျဖစ္သည္။
၂။ ႏိုင္ငံႏွင့္လူမ်ိဳးအတြက္ျဖစ္သည္။
၃။ မိမိႏွင့္ မိမိတို႕မိသားစုအတြက္ျဖစ္သည္။

မိမိႏွင့္ မိမိ မိသားစု အက်ိဳးစီးပြါးကို ေဆာင္ရြက္ရာ၌ မိမိႏိုင္ငံ ... ၊ မိမိတို႕အမ်ိဳးသားမ်ား အေရးႏွင့္လည္း ဆက္စပ္ေပသည္ ... ။ မိမိ “အား” ေကာင္းလွ်င္ ေကာင္းသလို ႏိုင္ငံအက်ိဳး ... ၊ အမ်ိဳးသားေရး အက်ိဳးတို႕ကို ပိုမို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေပမည္ ... ။ ထို႕ေၾကာင့္ မိမိ “အား” ေကာင္းပါမွ ႏိုင္ငံ လူမ်ိဳးအတြက္ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေပမည္ ... ။ ႏိုင္ငံႏွင့္လူမ်ိဳး “အား” ေကာင္းမွ ဤကမၻာေလာက အက်ိဳးအတြက္ ပိုမို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေပမည္ ျဖစ္ပါ၏ ... ။

ထို႕ေၾကာင့္ မိမိအက်ိဳးစီးပြါးကို တနည္းအားျဖင့္ မိမိကိုယ္မိမိ “အား” ေကာင္းေအာင္ ျမင့္သည္ထက ္ျမင့္မားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ မိမိႏိုင္ငံ မိမိလူမ်ိဳး မိမိတို႕လူ႕အဖြဲ႕အစည္း အက်ိဳးစီးပြါးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ျဖစ္ပါ၏ ... ။ တနည္းအားျဖင့္ မိမိအား ေလာကအတြက္ အသံုးခ်ရန္ ျဖစ္၏ ... ။ ဤသို႕ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါမွ ေလာက၌ လူပီသ၏ ... ။ ေလာက၌ လူျဖစ္ရက်ိဳးနပ္၏ ... ။ ထို႕ေၾကာင့္ပင္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အယူအဆ၌ စံတန္ဖိုးမ်ားသည္ -

“ ငါေကာင္းစားေရးသာ ပထမ” ဟူေသာ အယူအဆမဟုတ္ဘဲ “ ေလာက ေကာင္းစားေရးသည္သာ ပထမ” ဟူေသာ စံတန္ဖိုးပင္ျဖစ္ပါ၏ ... ။ တနည္းအားျဖင့္ “အနတၱပဓါန လမ္းစဥ္” ပင္ျဖစ္ေပသည္ ... ။

0 comments:

Post a Comment

comment ေလးဖတ္ပါရေစ။
စိတ္ရွည္ သည္းခံေပးပါ။

 
ယခုသင္ဖြင့္ၾကည့္ေနေသာ ဘေလာ့ဂ္အား Mozilla Firefox ျဖင့္ဖြင့္ၾကည့္ပါက အေကာင္းဆံုးျဖစ္သည္။