July 23, 2009

Basic Political Science Part (4)

အခန္း(၄)
ႏိုင္ငံေရး အေတြးအေခၚႏွင့္ သေဘာတရားမ်ား အပိုင္း (၁)

တည္ေထာင္သူ - Kong Fu Tzu(孔夫子)
အမည္ - Kung Qiu,(…)or Kung Chin or Master Kung
လူမ်ဳိး - တ႐ုတ္လူမ်ဳိး၊ - အေရွ႕တိုင္းအေတြးအေခၚပညာရွင္
Shang မင္းဆက္ မူးမတ္မ်ဳိး႐ိုးမွဆင္းသက္လာသူျဖစ္သည္၊
ေခတ္ -Zhou Era

အဓိကေဖၚထုတ္ခ်က္
အက်င့္စာရိတၱႏွင့္ ကိုယ္က်င့္သိကၡာ၊ ႏိုင္င႔ံအက်ဳိး၊ လူေဘာင္အက်ဳိးကိုရည္ရြယ္ခဲ့။


The Chinese philosopher Confucius (551-471 BC)
ကြန္ျဖဴးရွပ္၀ါဒဟု ေခၚတြင္ပါသည္။ စတင္ တည္ေထာင္သူမွာ ... တ႐ုတ္လူမ်ဳိး (Kong Qiu) ျဖစ္သည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ခရစ္မေပၚမီ (BC-551~471) အတြင္း ... ေပၚထြန္းခဲ့ေသာ အယူအဆျဖစ္ၿပီး ... ႏိုင္ငံေရး အေတြးအေခၚအားျဖင့္ ... ကမာၻေရွးအက်ဆံုးဟု သမိုင္း အေထာက္အထားမ်ား အရ ယူဆရပါသည္။ ေဖၚထုတ္ခဲ့ေသာ သူ၏အမည္ကို အဆဲြျပဳ၍ ... ကြန္းျဖဴးရွပ္၀ါဒ ဟု ... ေခၚဆိုပါသည္။

ကြန္ျဖဴးရွပ္သည္ ႏိုင္ငံေရးအယူအဆႏွင့္ ပတ္သက္၍ သူ၏အျမင္ကို ... ေဖၚထုတ္ရာမွာ ကမာၻ၌ပထမဦးဆံုး ေဖၚထုတ္ခဲ့သူ တစ္ဦးထဲ၌ အပါအ၀င္ ျဖစ္သည့္အျပင္ ... မ်က္ေမွာက္ ေခတ္တိုင္ေအာင္ သူ၏အယူအဆမ်ားကို လက္ခံ အမီျပဳထားၾကပါသည္။ ကြန္ျဖဴးရွပ္၏အဆိုအရ -

`အုပ္ခ်ဳပ္သူတေယာက္ဟာ ... မိမိမွခ်မွတ္ထားေသာ ... စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြကို မိမိကိုယ္တိုင္လည္း လိုက္နာသင္ယူရန္ ... ျဖစ္သည္ ဆိုတာကို ... စြဲစြဲျမဲျမဲ ... ယံုၾကည္ထားရပါလိမ့္မည္´

Confucius {Kong Qiu, September 28, (BC-511~471~479)

ျပည္သူျပည္သားေတြကို အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့အခါ ... ထိေတြ႕ဆက္ဆံတဲ့အခါ ... ကိုယ္ရဲ႕ေသြးခ်င္း သားရင္းလို၊ ကိုယ္နဲ႔ ... သက္ဆိုင္သူအျဖစ္ ေမတၱာတရားနဲ႔ ျပဳမႈရမယ္လို႕ ... ကြန္ျဖဴးရွပ္က ဥပမာေပး ... တင္ျပထားပါသည္။

ကြန္ျဖဴးရွပ္၏ လူ႕ဘ၀ႏွင့္ ဒႆနအျမင္

ကြန္ျဖဴရွပ္သည္ ... လူႏွင့္ လူသားတို႔ က်င္လည္ေနက်ေသာ လူ႕ေဘာင္ အဖြဲ႕အစည္းေၾကာင္းကို ... အေလးထား ေတြးေခၚခဲ့ေလသည္။ ၎၏ ... အေတြးအေခၚတြင္ လူသားတို႔ႏွင့္သာ သက္ဆိုင္ေသာ လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ ကိုယ္က်င့္တရား ... စသည္တို႔ကိုသာ ေလ့လာ ေဆြးေႏြး တင္ျပထားေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္၊ ကြန္ျဖဴရွပ္သည္ ... လူသားတို႔၏ ပင္ကိုယ္ သေဘာသဘာ၀မွာ ေကာင္းသည္ ... ဆိုးသည္ ဟူေသာ ... ျပႆနာကိုမႈကာ ... ေဆြးေႏြးခဲ့ျခင္း မရွိေပ။ လူသဘာ၀ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကြန္ျဖဴရွပ္က လူတို႔သည္ အႏွစ္သာရအားျဖင့္ တူညီမႈ ရွိၾကသည္ဟု ... ဆိုခဲ့ပါသည္။

ကြန္ျဖဴရွပ္ေနထိုင္ခဲ့ေသာ ေခတ္အခ်ိန္ကာလ၌ ... မွဴးမတ္မ်ဳိး႐ိုးမွ ဆင္းသက္လာသူမ်ားသာ ... အက်င့္ စာရိတၱ မည္သို႔ပင္ ရွိေစကာမူ ... ျမင့္ျမတ္ေသာ သူမ်ားျဖစ္သည္ဟု ... ထိုေခတ္အခါ၌ ယူဆ ထားၾကေလသည္။ ဤအယူအဆကို ကြန္ျဖဴရွပ္က ... ပထမဆံုး ဆန္႔က်င္ ေတာ္လွန္ခဲ့ေလသည္။ ကြန္ျဖဴရွပ္၏ အယူအဆမွာ မည္သူမဆို အက်င့္စာရိတၱ ေကာင္းမြန္ပါက လူႀကီးလူေကာင္း ... ျမင့္ျမတ္သူ ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု ... ဆိုပါသည္။

သူသည္ ... ဆင္းရဲမႈႏွင့္လည္း ... ေတြ႔ၾကံဳခဲ့ရဘူးသည္။ ထို႔ေၾကာင္လည္း ဆင္းရဲသားတို႔၏ ဘ၀ကိုလည္း ... စာနာ နားလည္ခဲ့ရပါသည္။ မူးမတ္မ်ဳိး႐ိုးမွ ဆင္းသက္လာသူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ... မူးမတ္တို႔၏ ဘ၀ကိုလည္း သိျမင္ နားလည္ခဲ့ေလသည္။ ကြန္းျဖဴးရွပ္သည္ မူးမတ္တို႔ကို ... စက္ဆုတ္ ရြံ႕ရွာ၏။ မူးမတ္တို႔သည္ မည္သည့္ ... အလုပ္ကိုမွ် မယ္မယ္ရရ ... လုပ္ကိုင္ၾကျခင္းမရွိဘဲ ... ပ်င္းရိစြာ ... ေနထိုင္ၾကသည့္အျပင္ ... စည္းဇိမ္က်စြာ ... ေနထိုင္ရေရးကိုသာ ... အျမဲတေစ ... ႀကံစည္ ေနၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ၎တို႔သည္ ... စည္းဇိမ္ၾကစြာ ေနထိုင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ... ျပည္သူ ျပည္သားေတြအေပၚ အခြန္တိုးေကာက္ခံေစျခင္း ... အဓမၼ ခိုင္းေစျခင္း ... စစ္ဆင္ တိုက္ခိုက္ျခင္း ... စသည္ တို႔ကိုသာ ျပဳလိုျခင္းျဖင့္ ... အခ်ိန္ျဖဳန္းၾက၏။

ထိုလုပ္ရပ္မ်ားေၾကာင့္ ... ျပည္သူ ျပည္သားတို႔မွာ အလြန္အမင္း ဆင္းရဲဒုကၡ ေရာက္ရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြန္ျဖဴးရွပ္သည္ ... မူးမတ္မ်ဳိးသာလွ်င္ ... လူႀကီးလူေကာင္း ျဖစ္သည္ဟူေသာ ... အယူအဆအား လက္မခံဘဲ ေတာ္လွန္ခဲ့ျခင္း ... ျဖစ္ပါ၏။

ကြန္ျဖဴးရွပ္၏ သေဘာအရ ... လူတိုင္းလူတိုင္းသည္ ... ပင္ကိုယ္ သေဘာသဘာ၀ တူညီသည္ျဖစ္ရာ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ေသာသူသည္ ... ကိုယ္က်ဳိးမၾကည့္ ... တရားမွ်တ၍ ... သနား ၾကင္္နာတတ္ေသာ သူျဖစ္လွ်င္ လူႀကီးလူေကာင္း ... ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ... ေမြးဇာတိက အဆံုးအျဖတ္မေပး ... အက်င့္စာရိတၱက အဆံုးအျဖတ္ ေပးသည္ဟု ကြန္းျဖဴးရွပ္က ဆိုပါ၏။

ကြန္ျဖဴးရွပ္က လူသားအားလံုးသည္ ... အတူတူပင္ ျဖစ္သည္ဟု ဆုိသည္သာမက ... လူတို႔သည္ ... တဦး တေယာက္တည္း ေန၍မရဘဲ အဖြဲ႕အစည္း အသိုင္းအ၀န္းႏွင့္ ေနထိုင္ၾကရသည္ဟု ... ေဖၚျပခဲ့ပါသည္။ ကြန္ျဖဴးရွပ္၏ ... သေဘာအရ လူဟူသည္ လူမႈဆက္ဆံေရး သတၱ၀ါျဖစ္သည္ဟု ... ဆိုပါ၏။ လူတို႔သည္ လူ႕ေဘာင္ႏွင့္ ကင္းကြာ၍ မတည္ရွိႏိုင္။ လူသားတို႔ အျပဳအမူ အက်င့္အၾကံတို႔သည္ လည္းေကာင္း ... လူ႔ူေဘာင္ အဖြဲ႕အစည္း ဟူသည္လည္းေကာင္း... လူသား အခ်င္းခ်င္း ... အျပန္အလွန္ ... ဆက္ဆံေနထိုင္ျခင္းသာ ... ျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ .. လူသည္ လူေဘာင္ အဖြဲ႕အစည္းမွ ခြဲထြက္၍ ... တသီးပုဂၢလ ... ေနထိုင္ျခင္းသည္ မသင့္ေလွ်ာ္သကဲ့သို႔ ... အမ်ားစုလုပ္ကိုင္သကဲ့သို႔ ... အမ်ားစုလုပ္ေဆာင္သည့္အတိုင္း ... လိုက္၍ ျပဳလုပ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္လည္း ... မသင့္ေလွ်ာ္ပါေခ်။ အမ်ားစု .. လက္ခံေသာ ထံုးဓေလ့မ်ားသည္ ... ဆင္းရဲဒုကၡကို ျဖစ္ေပၚေစလွ်က္ လည္းေကာင္း ... အက်င့္သီလကို ... ပ်က္ျပားေစလွ်က္လည္းေကာင္း ... ယင္းထံုးဓေလ့မ်ားကို ... လိုက္နာျခင္း ... မျပဳသင့္ဘဲ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ ... ႀကိဳးစားရမည္ဟု ... ေဟာၾကားခဲ့ပါသည္။

ကြန္ျဖဴးရွပ္၏ အလုိအရ လူသားတို႔၏ အခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံေရးတြင္ လိုက္နာအပ္ေသာ ... စည္းမ်ဥ္းမ်ားသည္ အျခားအရာမ်ားတြင္ ... အရင္းမခံဘဲ လူသားတို႔၏ ပင္ကိုယ္ ... အတြင္းသေဘာ၌ အရင္းခံသည္ဟု ... ဆိုပါသည္။ လူသားတစ္ေယာက္အား ... လူဟု သတ္မွတ္ႏိုင္ျခင္းသည္ ထိုလူသား၏ အတြင္းသေဘာ လူသား၏ စိတ္ထားေၾကာင့္ ... ျဖစ္သည္ဟုဆို၏။ လူသားစိတ္ထားအရ ... က်င့္ၾကံဆက္သြယ္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ... ရရွိႏိုင္မည ္ျဖစ္သည္။

လူသားစိတ္ထား (Jen) သည္ လူသားအခ်င္းခ်င္း ဆက္သြယ္ရာတြင္ ထိန္းေၾကာင္း ... လမ္းၫႊန္မႈ ... ျပဳသည့္ သေဘာျဖစ္သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ... ကြန္ျဖဴးရွပ္သည္ လူသားတို႔ အျပဳအမူ၏ ... လမ္းၫႊန္းႈျပဳသည့္ သေဘာတရားကို သဘာ၀တြင္လည္းေကာင္း၊ သဘာ၀လြန္အင္အား ... နတ္ဘုရားတြင္လည္းေကာင္း ... ရွာေဖြျခင္းမျပဳဘဲ လူသားတို႔၏ ... အတြင္းသေဘာတြင္သာ ... အေျခခံျခင္းျဖစ္၍ လူသားတို႔ကို အေလးအျမတ္ထားေၾကာင္း ... ေတြ႕ရ၏။ ဆိုလိုသည္မွာ လူသာပဓာနျဖစ္၏။

ဤလူသားစိတ္ထား (Jen) သည္ ... ကြန္ျဖဴးရွပ္၏ အေတြးအေခၚတြင္ ... အေျခခံတရားျဖစ္ၿပီး ...၎တရားမွ ၎၏ ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးအယူအဆမ်ားကို ... ဆင္ျခင္ဆြဲယူထားေၾကာင္း ... ေတြ႕ရ၏။ တဦးတေယာက္ေသာသူသည္ ... လူသားစိတ္ထားရွိပါက ယင္းလူသားသည္ ၿပီးျပည့္စံုေသာ ေကာင္းျမတ္ျခင္း တရားကို ရရွိၿပီး ... ျဖစ္သည္ဟု ကြန္ျဖဴးရွပ္က ယူဆထားခဲ့ပါ၏။

0 comments:

Post a Comment

comment ေလးဖတ္ပါရေစ။
စိတ္ရွည္ သည္းခံေပးပါ။

 
ယခုသင္ဖြင့္ၾကည့္ေနေသာ ဘေလာ့ဂ္အား Mozilla Firefox ျဖင့္ဖြင့္ၾကည့္ပါက အေကာင္းဆံုးျဖစ္သည္။